שיתוף פעולה עם בתי ספר בחו"ל

שיתוף פעולה עם בתי ספר בארץ

פלטפורמת יוריקה

מודל עירוני - ת"א, חולון, חיפה

השתלמויות מורים         
שיתוף פעולה עם בתי ספר בחו"ל

שיתוף פעולה עם בתי ספר בארץ

פלטפורמת יוריקה

מודל עירוני - ת"א, חולון, חיפה

השתלמויות מורים         
0506-402800

קייטנת קיץ



עולמות וירטואליים כמענה לבעיות בסביבה הימית

הקייטנה עוסקת בניהול פרויקט חקר – משלב אפיון הבעיה ועד להצגת הפתרון האפשרי. כדי לאתגר את הילדים ולהכינם לעשייה בעולם המתפתח במהירות, מטרתנו היא לחשוף אותם לממדים שונים בעשייה האנושית.

חקר הבעיה ייעשה בעולם האמתי – במכון לחקר ימים ואגמים בחיפה. בשלב זה יונחו הילדים לחקור את הסביבה הפיזית ולאפיין פערים קיימים הדורשים פתרון.

בשלב השני, ניתוח הבעיה והצגת הפתרון ייעשה בעולמות הווירטואליים בהנחייתנו – זאת מתוך ההבנה שהמחשב תופס חלק נכבד מחיינו ויש להקנות את הכלים הדרושים לשימוש יעיל בו. בנוסף, העולמות הווירטואליים מאפשרים יצירה ועבודת צוות ללא גבולות פיזיים כאשר הדמיון הוא הגורם המגביל היחיד של התלמיד.

ובשלב השלישי והאחרון, אנו מחברים את שני העולמות יחדיו ע"י פריצת גבולות המחשב וחיבור העולם הווירטואלי אל מכונות לייצור תלת-ממדי – במכון הטכנולוגי בחיפה, תוך שימוש במדפסות תלת-ממד ועזרי רובוטיקה בסיסיים.

לאחר הצגת הבעיות בעולם הפיזי – במכון לחקר ימים ואגמים – הילדים יחולקו לצוותי עבודה קטנים, בהם יעסקו בפיתוח מענה לאחת הבעיות על פי בחירתם – זאת לפי מודל הלמידה-מונחית-פרויקטים (PBL) התופס פופולאריות רבה במערכת החינוך כיום.

הילדים ילמדו חומר תיאורטי בסיסי בניהול פרויקט ובעבודה בעולמות הווירטואליים – ואת כל הדרוש להם יחקרו וייצרו בעצמם כדי להביא את המוצר הטוב ביותר האפשרי. עבודת הצוותים היא אינטנסיבית ותלווה על ידי מורים אנשי מקצוע מטעמנו, אשר ילוו את הילדים הן בתהליך הלמידה והן בבניית הפתרון.

לאחר השלמת המענה וחיבורו אל אמצעי ייצור תלת-ממד לבחירתם וכתלות באופי הפתרון שיעשו – יציגו התלמידים את עבודותיהם בפני כל הקייטנה: מדריכים, הורים ותלמידים.

מבנה הקייטנה

לומדים איך ללמוד

הדגש המרכזי בקייטנה הוא עצמאות התלמידים.

אנו רואים חשיבות עצומה בלימוד הילד כיצד לחקור ולמצוא מידע חדש, איך לשלב בעצמו בין תחומי ידע וכיצד לייצר
שיתופי פעולה עם ילדים אחרים בעלי חוזקות וחולשות שונות משלו.
מתוך תפיסה זו, כל הילדים יעבדו בצוותים, והכלים הראשוניים שיקבלו יהיו בסיסיים – הליווי שיקבלו יהיה איכותי
ויכווין אותם למחקר נוסף, ניסוי וטעייה ושיתופי פעולה רבים כדי להצליח בביצוע הפרויקט.

 
הידע הנרכש

המכון לחקר ימים ואגמים – הסביבה הימית, אורגניזמים ואקולוגיה. בנוסף, שיטות מחקר, הגדרת שאלת מחקר ומשתנים, ניתוח ממצאים ואפיון פתרון רצוי.

עולמות ווירטואליים – התנהלות בעולם הווירטואלי, יצירה ותקשורת. עבודת צוות, סחר חליפין ותכנון תהליכי יצירה פשוטים ומורכבים כאחד.

ניהול פרויקט – על פי מודל ה- PBL, משלב הייזום, הגדרת הצורך ובחירת הפתרון. ניהול צוות ולוחות זמנים, עמידה ביעדים וניהול משאבים ולבסוף – הצגת תוצרים, תהליך ומסקנות.

 
סגל המדריכים
המכון לחקר ימים ואגמים – מדריכים מנוסים הן במעבדה והן באיסוף נתונים מהשטח.

אאוריקה, עולמות ווירטואליים – מלווה מקצועי צמוד לכל אורך הקייטנה ומורים מנוסים הן בתהליכי למידה וניהול פרויקטים והן בתהליכי יצירה ועבודה בעולם הווירטואלי.

המכון הטכנולוגי בחיפה – מורה מקצועי בתחום התכנות, ההדפסה התלת-ממדית והרכבת הרובוטיקה.
לו״ז כללי

נושא הקייטנה

לקבלת פרטים נוספים צרו עמנו קשר באמצעות הטופס

או טלפונית: ניטאי אספיס – 0545939458
,
הקייטנה תערך החל מתאריך:

8.7.18 - 13.7.18
עלות הקייטנה לתלמיד:

1500 ₪ כולל מע״מ
 
כל הזכויות שמורות ליזמי התקשוב 2017